17 maja 2013

Konwalie


Uwielbiam konwalie.
U mnie w ogrodzie jeszcze nie zakwitły, więc kupię sobie sama swieżutki bukiecik :)

A wiecie, że w dniu 1-ego maja, Francuzi ofiarują sobie kwiaty (fleurs) – konwalie (muguet). Konwalie to delikatne kwiatuszki o białych dzwoneczkach (clochettes), które pojawiają się na wiosnę (printemps). Francuzi wierzą, że jest to coś co przynosi szczęście (un porte-bonheur) na najbliższy rok. W lecie (été) dzwoneczki konwalii zmieniają kolor na czerwony (rouge).  Łodyga (la tige), dzwoneczki (clochettes) i liście (feuilles) konwalii są trujące (toxiques). Nie można ich jeść.

18 komentarzy:

  1. Och! jak pięknie, konwaliowo :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja również uwielbiam konwalie - piękne zdjęcia że aż czuję ich zapach siedząc przed komputerem.Pozdrawiam majowo - konwaliowo.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj Dorotko,
    piekne konwalie, czuje ich zapach, jest to niesamowite jak w maju bucha zielen, kwitna wszystkie kwiaty, wyglada to jak magia, po dlugiej ,pochmrnej i smutnej zimie, wszystkie kolory teczy na ziemi, wyglada to jak cud.
    pozdrawiam, ania

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne kwiaty ja byłam dzisiaj z Martynką na konwaliach :) Teraz pachnie w całym domu :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Warto im poswiecic post ! Tutaj wlasciwie ich nie spotykam...a szkoda .

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne konwaliowe inspiracje:)
    Też uwielbiam te kwiatuszki- co roku z utęsknieniem na nie czekam:) Zwykle rozstawiałam je wszędzie i upajałam się zapachem- czasem aż do bólu głowy:) Ale w tym roku mam już swoje Maleństwo, więc musi wystarczyć skromny bukiecik w salonie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Witaj Dorotko też mam na działce konwalie, są piękne i pachnące.
    Uwielbiam ten zapach. Pozdrawiam Zosia.

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam konwalie.... kojarzą mi się z dzieciństwem.
    Piękne zdjęcia.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  9. My w jednym miejscu ogrodu mamy dosłownie pole konwalii - szkoda że są niebezpieczne dla ludzi i zwierząt.

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne zdjęcia!!! Ja też czekam z utęsknieniem na konwalie w moim ogrodzie :))
    Zapraszam do mnie w odwiedziny, będzie mi bardzo miło :))

    OdpowiedzUsuń
  11. Przepiękne zdjęcia konwalii.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Konwalie to moje ulubione kwiaty ! Piękne zdjęcia !
    Zapraszam do mnie !

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja też uwielbiam konwalie za ich piekny zapach i za te małe, białe i delikatne dzwoneczki. To serduszko utkane z konwalii wygląda bosko:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Piekne.
    Mi kojarzą się z komunią.
    Wspaniałe fotografie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Konwalie kocham miłością bezwarunkową :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Co za konwaliowy wpis :) Jedne z moich ukochanych kwiatków. I jaki mają zapach...
    Pozdrawiam ciepło :D

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za wszelkie komentarze, a negatywne również bardzo cenię.